Sociaal Team Berg en Dal

U kunt bij het Sociaal Team terecht met vragen over ondersteuning. Dat kan gaan over Wmo vragen zoals huishoudelijke hulp, trapliften en begeleiding. Maar ook vragen over uw kinderen,  gezin, opvoeding, problemen op school kunt u bij ons stellen. 
 

Hoe kunt u contact opnemen met het Sociaal Team?

  • Bellen: u kunt het Sociaal Team bellen via telefoonnummer 024 - 751 6520. Het Sociaal Team is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 13.00 uur.
  • Mailen: stuur een mail naar sociaalteam@bergendal.nl
  • Digitaal formulier: u kunt ook contact opnemen via het contactformulier.

Heeft uw vraag spoed? Bel dan de volgende nummers:

  • Bij zorg of spoed belt u de huisartsenpost Nijmegen via 0900-8880
  • Voor spoedeisende jeugdzorg belt u met bureau jeugdbescherming Gelderland via 0900-9955599
  • Voor advies of melding huiselijke geweld, kindermishandeling of ouderenmishandeling belt u met Veilig Thuis via 0800-2000

Hoe werkt het?

In het Sociaal Team werken mensen met kennis op het gebied van de Wmo en Jeugdwet. De medewerkers in het Sociaal Team hebben hun eigen specialiteit of aandachtsgebied. 

Afspraak

Een medewerker van het Sociaal Team maakt een afspraak met u. De afspraak vindt plaats op een plek waar u zich prettig voelt. Dit kan bij u thuis zijn, maar ook ergens anders. U mag altijd iemand uitnodigen om aanwezig te zijn bij de afspraak. Denk aan een familielid, kennis, buurtgenoot, mantelzorger of ervaringsdeskundige. Als u wilt kan het Sociaal Team ook zorgen voor een onafhankelijk persoon om u te ondersteunen tijdens het gesprek.

Het gesprek

In een persoonlijk gesprek geeft u aan wat uw hulpvraag is. De medewerker van het Sociaal Team stelt u vragen om uw situatie helder te krijgen. Deze vragen kunnen gaan over verschillende onderwerpen zoals gezondheid of eenzaamheid.

De medewerker van het Sociaal Team schrijft een verslag over wat er is besproken. Hierin staat uw hulpvraag omschreven. Er staat ook in wat u zelf kunt doen, hoe uw omgeving eventueel kan bijspringen en of u professionele hulp of ondersteuning nodig heeft.

Het verslag is de basis voor een eventuele aanvraag. Binnen 2 weken na de aanvraag krijgt u een brief van de gemeente waarin staat of en welke ondersteuning u kunt ontvangen. 

Eén aanspreekpunt

De medewerker van het Sociaal Team houdt contact met u. Als u hulp of zorg gaat krijgen van een specialistische organisatie dan neemt die organisatie het contact over. Zo heeft u altijd één vast aanspreekpunt.