Voelt u zich betrokken bij de Groesbeekse gemeenschap? En wilt u de leefbaarheid van het dorp verbeteren? Voor de nieuwe stichting Sociaal Cultureel Centrum De Mallemolen zoeken wij enthousiaste bestuursleden. Het zijn vrijwillige functies voor 4 tot 8 uur per week.

Helpt u mee om van De Mallemolen het bruisend hart van Groesbeek te maken?

We zoeken onder andere een voorzitter, penningmeester en secretaris.

De Mallemolen is een multifunctioneel centrum voor cultuur, kunst, educatie, informatie, advies en ontmoeten in het hart van Groesbeek. Het is ‘de huiskamer’ voor inwoners van Groesbeek en daarbuiten. En dé plek voor allerlei activiteiten van organisaties en verenigingen.

De gemeente Berg en Dal wil het gebouw van De Mallemolen renoveren. En wil ook de organisatie van De Mallemolen vernieuwen. Het dagelijks beheer komt in handen van een professioneel beheerder. Voor het dagelijks bestuur zoeken we vrijwilligers.

Bent u nieuwsgierig, heeft u wat tijd over, heeft u bestuurlijke ervaring of wilt u bestuurlijke ervaring opdoen? Bel of mail ons dan. Geheel vrijblijvend. Ook als u alleen een vraag heeft. Neem contact op met Carl te Riele via 06-14 62 49 12 of via c.t.riele@bergendal.nl.

Wat worden uw taken als bestuurslid?

U zorgt er voor dat De Mallemolen een bruisend multifunctioneel centrum wordt. Dit doet u samen met de beheerder en met ondersteuning van de gemeente.

Natuurlijk onderhoudt u goede contacten met de gebruikers. Zij weten waarvoor ze bij u terecht kunnen en weten u te vinden. Dit geldt natuurlijk ook voor nieuwe gebruikers, vrijwilligers en andere betrokkenen. De Mallemolen moet zichzelf financieel bedruipen. Het is dus belangrijk dat de exploitatie gezond is en blijft. Daar zorgt u voor.

Al met al verwachten we dat u zo’n 4 tot 8 uur per week bezig bent met uw taken.

Wie zoeken wij?

We zoeken bestuursleden die samen met anderen hun schouders willen zetten onder De Mallemolen. Teamworkers dus. Mensen die wat vinden en durven, maar die ook goed kunnen luisteren. Nieuwsgierig en betrokken. U bent zichtbaar en toegankelijk, maar u hoeft niet perse in de spotlight te staan. Als u ervaring heeft in een bestuursfunctie is dat meegenomen, maar enthousiasme is het belangrijkst. U mag leren en wij ondersteunen u daarbij.

Elk bestuurslid krijgt een eigen taak en verantwoording. We zoeken een voorzitter, secretaris en penningmeester, maar natuurlijk ook algemene leden van het bestuur.

Profiel van de voorzitter

De voorzitter is vaak het eerste aanspreekpunt van de organisatie. Binnen het bestuur is de voorzitter degene met de meest leidinggevende taak. Hij of zij geeft leiding aan het bestuur en het samenwerkingsproces met alle betrokkenen.

De belangrijkste taken van de voorzitter:

  • U bereidt de bestuursvergaderingen inhoudelijk voor;
  • U leidt de vergaderingen;
  • U verdeelt taken en verantwoordelijkheden binnen het bestuur;
  • U vertegenwoordigt de organisatie.
    Als voorzitter legt u makkelijk contact en weet u mensen met elkaar te verbinden. U durft leiding te geven en bent besluitvaardig.

Profiel van de penningmeester

De penningmeester vertaalt het inhoudelijk beleid in geld. De penningmeester bereidt financiële beslissingen voor, maar het bestuur is als geheel verantwoordelijk voor de financiën.

De belangrijkste taken van de penningmeester:

  • U stelt de begroting en het financieel jaarverslag op;
  • U maakt een financiële planning voor meerdere jaren;
  • U werft fondsen;
  • U controleert en beoordeelt de financiële gegevens.

Als penningmeester moet u een goed financieel en boekhoudkundig inzicht hebben. Maar u kunt zich laten ondersteunen door een administratiekantoor. U bent handig met een computer en heeft een dienstverlenende instelling.

Profiel van de secretaris

De secretaris is het geheugen van de organisatie.

De belangrijkste taken van de secretaris:

  • U bent het contactadres van het bestuur, zowel intern als extern;
  • U beantwoordt ingekomen stukken;
  • U verzamelt relevante informatie in een digitaal archief. U ordent de informatie en houdt het toegankelijk;
  • U bereidt vergaderingen voor en maakt een verslag van de vergaderingen.

Wat bieden wij?

U mag meebeslissen over hoe we de Mallemolen tot een bruisend hart van Groesbeek kunnen maken. U wordt ondersteund door een beheerder voor de dagelijkse coördinatie. En door een administratiekantoor voor de financiële administratie. Natuurlijk leert u veel mensen kennen. U krijgt de ruimte om te leren. Onder andere op gebied van besturen, overleg en samenwerking. En natuurlijk ontvangt u een vergoeding voor gemaakte kosten.