Staan op uw adres een of meerdere personen ingeschreven die daar niet meer wonen, of krijgt u post van oude bewoners? Heeft iemand een briefadres op uw adres en kunt u die persoon niet meer bereiken of wilt u de toestemming voor het briefadres intrekken? Dan kunt u de gemeente vragen een adresonderzoek te starten.

Hoe werkt het?

U kunt een adresonderzoek aanvragen als u eigenaar, huurder of medebewoner bent van de woning. U kunt een adresonderzoek ook weer intrekken.

Wilt u een adresonderzoek aanvragen? Stuur dan een mail naar adresonderzoek@bergendal.nl. Geef in uw mail aan:

  • om welk adres het gaat
  • Uw eigen naam en contactgegevens
  • de naam van de persoon (of personen) om wie het gaat.
  • (Als u dat weet ) de geboortedatum en contactgegevens (telefoonnummer/e-mailadres) van deze persoon.

Hoe lang duurt het?

  • Een adresonderzoek duurt maximaal 12 weken.
  • U krijgt bericht over de uitslag van het onderzoek.
  • De gemeente kan na het onderzoek iemand uitschrijven of inschrijven op een nieuw adres.