Belangrijke regels uit onze APV in begrijpelijke taal
Veel van onze plaatselijke regels staan in de Algemene Plaatselijke Verordening, afgekort APV. In de officiële APV staan veel moeilijke woorden. Daarom hebben wij een aantal van de belangrijkste regels nu in begrijpelijke taal opgeschreven. Zo weet u snel wat wel en niet mag.
Wat staat er in de APV?
We vinden het belangrijk dat we goed met elkaar omgaan. Dat we samen prettig kunnen leven. Dat de straat en buurt netjes blijven. En dat we rekening houden met elkaar. Daarom zijn er wetten en regels. Sommige regels gelden in heel Nederland. Andere regels gelden alleen in onze gemeente Berg en Dal. Die staan in de APV. Daar staat bijvoorbeeld:
- waar u uw hond mag uitlaten
- hoe u zich op straat moet gedragen
- of u een activiteit mag organiseren
Wilt u de begrijpelijke regels lezen? Of wilt u meer weten over de APV? Kijk dan op onze website, op de pagina: Algemene Plaatselijke Verordening van de gemeente Berg en Dal.