Verhoogd brandrisico in de natuur dit weekend

Het is dit weekend erg heet en er is natuurbrandrisico fase 2. De kans op brand in de natuur is daardoor extra groot. Op zondag 28 juni vindt ook het NK Wielrennen plaats in onze gemeente, waardoor veel bezoekers in en rond de natuur worden verwacht. Kom daarom bij voorkeur met de fiets of het openbaar vervoer, en parkeer nooit op droog gras.

Komt u toch met de auto? 

Houd dan rekening met het volgende:

  • Parkeer alleen op officiële parkeerplaatsen
  • Parkeer niet op (hoog en droog) gras
  • Parkeer niet voor een gesloten slagboom — dit blokkeert hulpdiensten
  • Staat u op een pad? Controleer of hulpdiensten nog kunnen passeren
  • Laat geen glas achter in uw auto — dit kan brand veroorzaken

Bij gevaar: bel 112

Ziet u brand of twijfelt u? Bel dan meteen 112 of gebruik de 112-app. Weet u niet precies waar u bent? Met de app ziet de meldkamer direct uw locatie.

Meer informatie over het NK Wielrennen

Kijk op www.omloopderzevenheuvelen.nl voor het programma, het parcours, parkeren en bereikbaarheid.